MEISAM3DFOX

پشت صحنه کارهای گرافیگی و هنری بعلاوه فایل های تمرینی برای آموزش

HeGerenade

میثم حیدری
07:16 1403/07/09
20
0 0
HeGerenade

سلامی دوباره خدمت شما دوستان عزیز

بنده یک آموزشی ساختم به اسم ساخت نارنجک در نرم افزار بلندر که خیلی از دوستان اون رو دوست داشتد و پسندیده اند و الان می خواهیم در رابطه با اون کمی صحبت کنیم؛ در واقع همین طور که می دونید، من در این جا پشت صحنه کار هایی رو قرار می دهم توی این Blog و الان هم همین کار را قرار است انجام دهیم

 

خیلی وقت بود که فعالیتی نداشتیم و همین چند وقت پیش بود که یک ویدئوی آموزشی قرار دادم در رابطه با نرم افزار Blender که پستش هم توی این توی meisam3dfox.blog.ir هست موجودِ و شما می تونید اون رو مطالعه کنید.

توجه: این پست برای دوستان تازه کار در حوضه مدل سازی و بطور کل CG است. اگر تازه کار هستید بشدت به شما توصیه میشه و گرنه برای این که وقت شما هم گرفته نشه شما رو به دیدن این ویدئو دعوت می کنم.

این هم ویدئوی آموزشی:

حالا توی این بلاگ قرار که در رابطه با ابزارهای استفاده شده در این دوره صحبت کنیم و تعریف های اون ها رو بهتون بگیم، حال چرا می خواهم این کار رو بکنم، چون احساس کردم که کمی نیاز به توضیح داره بعضی از ابزار ها و کلیدهایی میانبر که قرار به این موضوع رسیدگی کنیم.

Hotkeys

یادگیری کلیدهای میانبر یا همان Hotkey ها از کلید های مهم و اساسی هستند که همه باید از آنها استفاده کنند، البته بدون آنها هم میشه کار کرد، ولی بنده توصیه می کنم که حتما از Hotkey ها استفاده کنید. چون سرعت کار شما رو بشدت می بَره بالا.

Navigation Hotkeys

  • حرکت (Grab): G
  • تغییر حجم (Scale): S
  • چرخش (Rotate): R

Modifiers

یکی از Modifier هایی که در این ویدئو استفاده کردیم، Mirror هستش که ساختاری ساده و قابل فهمی داره که احساس کردم باید در این پست بهش کمی بیشتر بپردازم.

تعریف Axis:
محور X، Y، Z که در امتداد آن منعکس می شود، یعنی محور عمود بر صفحه تقارن هستند و هر محوری را می خواهید می توانید آن را انتخاب کنید.

گزینه Clipping:
هنگامی که آنها را در حالت ویرایش تغییر می دهید، از حرکت رئوس در صفحه(های) آینه جلوگیری می کند.

کلی چیز دیگه هم هست که شما می توانید در بخش Documents سایت Blender در رابطه با Mirror بخوانید.

ابزار Solidify یا Solidify Modifier یک از ابزارهایی هستش که برای ایجاد قطر در جسم های سه بعدی استفاده می کنیم، برای این که اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید می تونید Documents این بخش هم مطالعه کنید ولی به نظر من برای دوستان تازه کار همون چیزی که توی ویدئو هست کافیه.

یک Modifier دیگه هم هست به اسم Subdivision Surface Modifier یا کوتاه ترش Subdivision که توی این ویدئو هم ازش استفاده شده و کارش هم اینه سطح جسم رو با اضافه کردن Segment هایی نرم تر و هموارتر کنه. برای اطلاعات بشتر باز هم شما رو به قسمت Documents سایت Blender دعوت می کنم، ولی این هم بگم که همین اطلاعاتی که بنده به شما دادم کافیه.

 

برچسب‌ها :

#طراحی   

#مدل سازی   

#بلندر   

#ساخت نارنجک   

#cg   

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید.
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید.
نظر ثبت شد.

آخرین مطالب

HeGerenade

HeGerenade

Sky Fish

Sky Fish

Tatsumaki

Tatsumaki

پربازدیدترین مطالب

Tatsumaki

Tatsumaki

911 بازدید
میثم حیدری میثم حیدری
چهارشنبه، 16 فروردین 1402
Sky Fish

Sky Fish

769 بازدید
میثم حیدری میثم حیدری
جمعه، 25 فروردین 1402
HeGerenade

HeGerenade

20 بازدید
میثم حیدری میثم حیدری
دوشنبه، 09 مهر 1403

محبوب‌ترین مطالب

Tatsumaki

Tatsumaki

1 پسند
میثم حیدری میثم حیدری
چهارشنبه، 16 فروردین 1402