MEISAM3DFOX

پشت صحنه کارهای گرافیگی و هنری بعلاوه فایل های تمرینی برای آموزش

Tatsumaki

میثم حیدری
20:45 1402/01/16
286
0 1
Tatsumaki

سلام دوستان

حدود دوساله که به صورت جدی تلاش می کنم تا توانایی های خودم رو توی طراحی (به انگلیسی Sketch) افزایش بدم تا بتونم اون چیزی رو که می خوام و تویِ ذهن دارم رو روی کاغذ پیاده کنم. امروز توی این پست یکی از پروژه های تمرینی خودم رو به شما نشان می دهم که چطوری من تونستم یک چهره بکشم اون هم از نیم روخ؛ خوب وقت شما رو نگیرم و برم سراق اصل موضوع.

منبع

خیلی از افراد فکر می کنند که طراحی یعنی این که باید همه چیز رو از درون ذهن خود بکشی و از هیچ منبع و مرجعی (به انگلیسی Reference) هم استفاده نکنی که این موضوع کاملاً اشتباهِ و همه طراح ها، برای کشیدن طراح خود از منابع مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند طرح خود رو به خوبی و اون طوری که باید باشه، طراحی کنند. من هم برای کشیدن طرح چهره خودم همین کار را کردم؛ چند تا عکس به عنواع منبع و مرجع با زاویه های مختلف از شخصیَت Tatsumaki (به ژاپونی タツマキ) در انیمه One Punch Man پیدا کردم و از همون ها استفاده کردم برای کار خودم.

طراحی

من بعد از پیدا کردن منابع خودم، تصمیم گرقتم تا کارم رو کم کم شروع کنم.
تمام عکس های منبع رو توی نرم افزار PureRef اجرا کردم تا تمام عکس ها رو در گوشه ای از صفحه نمایشم داشته باشم و بعد وارد نرم افزار PaintTool Sai شدم تا شروع به کشیدن طرح اولیه کنم.

اول از همه یک دایره کشیدم بعد روی اون دایره یک Guideline به شکل علامت بعلاوه (+) کشیدم تا زاویه دید چهره رو تایین کنم. بعد از تأیین زاویه دید شروع به کشیدن فَک و تأیین کردن جایگاه گوش، چشم، بینی و دهان کردم و این کار را با کشیدن چند خط ساده انجام دادم که همه اون ها رو توی تصویر زیر می بینید. (فلش ها و حروف G مربوط به Guideline هاست.)

بعد از تأیین و کشیدن Guideline های خودم، حالا من می تونم صورت و گردن شخصیتم را بکشم.

 طبق عادت اول یک لایه دیگه به کارم اضافه کردم که با فلش نارنجی اون رو مشخص کردم و بعد طرح دور چهره رو کمی پرنگ تر کردم و بعد به ترتیب شروع به کشیدن چشم، بیتی، دهان و گردن کردم و البته کمی نیاز به تغییر در فک بود که توی هون لایه، فک رو کمی بزرگ تر کردم. (توجه: در طراحی شخصیت های انیمه ای، برای کشیدن بینی دو خط ساده کافی است.)

پس از تمام شدن کار یک لایه دیگه به کارم اضافه کردم و بعد توی اون لایه، موهای شخصیت را به کار اضافه کردم؛ توی نگاه اول، موهای این شخصیت خیلی زیاد به نظر میاد، ولی موهای این شخصیت فقط از چند تا خط ساده تشکیل شده و فقط باید اون پیچ های اصلی روی موی سر را قرار داد و برای اضافه کردن جزییات هم چند تا خط ساده اضافه کنم تا کار تمام شود.

و در آخر هم که کار تمام شد، اون لایه اول خودم رو مخفی کردم و خط خودگی های اضافی هم پاک کردم. خوب شده ولی هنوز جای کار داره شاید دوباره روی این طرح کار کردم و بِهترش کردم.
و این هم نتیجه کار بنده

امیدوارم که خوشتون اومده باشه
شما رو به خدای بزرگ می سپارم و خدا نگه دار.

برچسب‌ها :

#انیمه   

#طراحی   

#طراحی شخصیت   

#طراحی انیمه   

#one punch man   

ارسال نظر آزاد است اما می‌توانید برای استفاده از امکانات و کسب تجربه وارد شوید
پاسخ به
لطفا دوباره تلاش کنید
نظر ثبت شد

آخرین مطالب

Sky Fish

Sky Fish

Tatsumaki

Tatsumaki

پربازدیدترین مطالب

Tatsumaki

Tatsumaki

286 بازدید
میثم حیدری میثم حیدری
چهارشنبه، 16 فروردین 1402
Sky Fish

Sky Fish

252 بازدید
میثم حیدری میثم حیدری
جمعه، 25 فروردین 1402

محبوب‌ترین مطالب

Tatsumaki

Tatsumaki

1 پسند
میثم حیدری میثم حیدری
چهارشنبه، 16 فروردین 1402